آدرنالین

ریتم هیجان انگیز از یک تپش با آدرنالین

آدرنالین

ریتم هیجان انگیز از یک تپش با آدرنالین

آدرنالین

مشورت کردن در هر کاری پر ثمر است
مشورت کردن در اورژانس با پزشک که
از اوجب واجبات است .....
پس خواهشا 10 - 50 فراموش نشود!

منبع مطالب اورژانس پیش بیمارستانی ایران
مطالب آموزشی فوریت پزشکی و پیراپزشکی

* محمد رضا حسن زاده *

ID INSTAGRAM : 115--HASANZADEH

پیوندها




ملاحظات کلی در مورد حملات #تروریستی در امداد رسانی فوریتهای پزشکی



-1بررسی تجهیزات و آمبولانس ها در قبل از زمان ورود به صحنه حادثه تروریستی بصورت ویژه مد نظر قرار گیرد .


-2تا زمانیکه از امنیت کامل صحنه اطمینان نیافته اید وارد صحنه نشوید و در فاصله مطمئن قرار بگیرید ، این کار به شما کمک میکند تا علاوه بر حفظ امنیت ارزیابی بهتری را نیز قبل از در گیر شدن در صحنه داشته باشید.


-3کلیه آمبولانس ها در زمان ورود به صحنه لازم است نسبت به ارزیابی صحنه و محل استقرار خود اقدام نمایند و در خصوص راههای عبور و مرور خود و ورود و خروج آمبولانس آگاهی کامل یابند.


-4در طول مدت استقرار در محل ، کارکنان صرفا باید در داخل آمبولانس ها مستقر باشند و از خروج بی مورد و راه رفتن کنار آمبولانس بجز در موارد خاص و مراجعه بیماران خودداری گردد.


-5موارد امنیتی در طول استقرار در محل حادثه تروریستی رعایت گردد و نسبت به بسته بودن تمام درها و پنجره ها و قفل کردن آمبولانس ها در طول استقرار در محل چه زمانیکه کارکنان داخل آمبولانس هستند و چه خارج از آمبولانس اهتمام ورزیده شود.


-6مصرف هرگونه نوشیدنی و غذای توزیع شده توسط سایرین خارج از موارد توزیعی توسط سازمان به علت امکان بروز مسمومیت اکیدا ممنوع می باشد .


-7هر مورد مشکوک و هرگونه موارد مسمومیت گروهی غذایی یا تنفسی بلافاصله به مرکز ارتباطات اعلام گردد .


-8هماهنگی و همکاری %100با نیروهای انتظامی و سایر ارگان های امدادی ، به گوش بودن و اجرای فرامین مرکز ارتباطات، استقرار در محل کاملاً عملیاتی برای انجام ماموریت، گزارش وقایع به مرکز ارتباطات با استفاده از کد رمز، عدم ترک محل بدون دستور صریح و روشن مرکز ارتباطات


-9تمامی مشاهدات خود از صحنه حادثه را بطور دقیق به مرکز فرماندهی گزارش نمایید.


-10حتما هنگام ترک آمبولانس بیسیم خود را همراه ببرید تا در صورت نیاز درخواست کمک نمایید .


-11تلاش لازم با مد نظر قرار دادن موارد ایمنی ، برای تعیین دقیق نوع سلاح کشتار جمعی در اسرع وقت صورت گرفته و بسته به نوع حادثه تروریستی از تجهیزات حفاظت فردی مناسب استفاده شود.


-12تروریست ها اغلب وسایل انفجاری ثانویه ای را با قصد جلوگیری از تلاش برای امداد رسانی کار می گذارند که امدادگران بایستی مراقب این موارد باشند.


-13هر گونه مصاحبه با رسانه ها در صحنه ممنوع بوده و بایستی ایشان را به روابط عمومی سازمان ارجاع داد .


-14در حوادثی که احتمال انفجار های هسته ای، شیمیایی یا بیولوژیکی می رود با توجه به حرکت ذرات رادیواکتیو به حرکت باد و حرکت ابرها توجه کنید و در خلاف جهت باد قرار بگیرید، به نحوی که جریان باد از سمت شما به سمت صحنه حادثه باشد. روی زمین را نیز نگاه کنید و از مایعات جاری
شده روی زمین دوری کنید و در تمامی موارد هدف شما محدود کردن تماس خودتان، بیماران و عموم مردم با این عوامل مخرب خواهد بود.


-15درحوادث تروریستی که با انفجار همراه است ، به خاطر داشته باشید که احتمال ریزش آوار به دلیل سست شدن بنیان ساختمان ها وجود دارد.


-16همیشه نشتی گاز و مواد محترقه و یا خطر برق گرفتگی و سایر مخاطرات را مد نظر داشته باشید .


-17رویکرد کلی امداد پیش بیمارستانی به حادثه های تروریستی با سلاح کشتار جمعی مشابه هرگونه فاجعه ای است که مجروحان بسیاری را گرفتار  میکند لذا مرور مباحث مربوط حوادث با تعداد مصدوم بالا و نحوه تریاژ و مدیریت صحنه توسط کارکنان در دستور کار قرار گرفته و تریاژ استارت و
امادگی کامل در مواجه با حملات بیوتروریستی و تروریستی داشته باشند
.


-18آسیب های محتمل در حوادث تروریستی همراه با انفجار مواد منفجره شامل شکستگی ، سوختگی ، جراحت ناشی از ترکش ، آسیب های ثانویه ناشی از موج انفجار می باشند که رویکرد مدیریت پیش بیمارستانی را می طلبند.


-19در حوادث تروریستی که با انفجارهای هسته ای ، بیولوژیک یا شیمیایی همراه است ، به جز آسیب های بالا ، باید به فکر مشکلات تنفسی ،مشکلات پوستی و غیره نیز باشیم .


-20یک اشتباه متداول این است که پرسنل بعد از ارزیابی اولیه توجه خود را به بیمار معطوف می نمایندو در واقع از " آگاهی نسبت به صحنه" به"آگاهی نسبت به بیمار " میرسند، که ممکن است آنها را در خطر قرار دهد لذا به موازات کار برای بیمار از وضع موجود وشرایط صحنه نیز کماکان آگاه
باشید
.


-21همیشه به خاطر داشته باشید که فرایند ارزیابی صحنه یک فرایند دینامیک است و باید بطور مداوم صورت گیرد لذا صحنه حادثه را از لحاظ ویژگی های غیر معمول مانند صداها، بوها و چیزهایی که عجیب به نظر می رسند بررسی و ارزیابی کنید.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی